همه آن چیزی که باید درباره سیستم و فرایند جستجوی صدا بدانید .

امروزه بیش از 40 درصد از بزرگ‌سالان ایالات متحده هر ماه حداقل یک جستجوی صوتی انجام می‌دهند و به گفته گوگل، 20 درصد جستجوها در دستگاه‌های تلفن همراه در حال حاضر از طریق صدا انجام می‌شود. علاوه بر این، بیش از 40 میلیون خانه در ایالات متحده با بلندگوهای هوشمند وجود دارد و این تعداد به سرعت در حال افزایش است.

به طور خلاصه، بازار عظیمی برای سیستم voice search وجود دارد و این بازار هر سال بزرگ‌تر می‌شود و واقعیت این است که جستجوی صوتی نقش مهمی در جستجوی مدرن و بازاریابی کاربرد زیادی دارد. بنابراین ارزش این را دارد که بررسی کنید که:

  • سیستم جستجوی صوتی چیست؟
  • چرا باید به جستجوی صوتی اهمیت بدهیم؟
  • نحوه کار سیستم جستجوی صدا چیست؟

جستجوی صوتی چیست؟

سیستم voice search عبارت است از استفاده از گفتار برای پرسیدن سؤالات و فرمان دادن به دستگاه‌های سازگار مانند تلفن‌های هوشمند یا بلندگوهای هوشمند. جستجوگر با دستگاه صحبت می‌کند و دستگاه فرمان را انجام می‌دهد یا به سؤالی پاسخ می‌دهد.

چرا باید به جستجوی صوتی اهمیت دهم؟

جستجوی صوتی هنوز جدید است و فقط تعداد زیادی از الکسا، کورتانا، سیری و دستیار Google می‌توانند آن را انجام دهند اما این سادگی ارزش استفاده از آن را دارد. یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌ها در زمینه جستجوی صوتی استفاده از محدودیت‌های آن و استفاده از این محدودیت‌ها برای برقراری یک گفتگوی متمرکز و روشن با افراد دیگر است.

جستجوی امروز در گوگل مانند عبور از اقیانوس اطلاعات است. حتی با وجود بهترین SEO، باز هم بر عهده مصرف‌کنندگان است تا بفهمند به دنبال چه چیزی هستند. مشکل سیستم voice search این است که میزان اطلاعات ارائه شده به فرد را به شدت محدود می‌کند اما اگر کسی به دنبال یک پاسخ ساده و واقعی است، صدا تا حد زیادی کارآمدترین راه برای حل آن است.

خبر خوب این است که فناوری پشت دستیارهای صوتی گوگل، آمازون، اپل و مایکروسافت در نهایت با بلندپروازی‌های شرکت‌ها مطابقت دارد. نتایج جستجوی صوتی با دقت بیشتری در حال بهبود است. با دقت 84 درصد، گوگل تاکنون دقیق‌ترین تجربه جستجوی صوتی را ارائه می‌دهد، اما سایر سیستم‌عامل‌ها نیز در حال پیشرفت هستند. این بدان معناست که می‌توانید با اطمینان خاطر در جستجوی صوتی سرمایه‌گذاری کنید که نتیجه مفید خواهد بود.

جستجوی صوتی چگونه کار می‌کند؟

دستیارهای صوتی دیجیتالی بدون وارد شدن به جزئیات فنی جستجوی صوتی، می‌توانند کارهای زیر را انجام دهند:

  • پردازش و رونویسی گفتار انسان به متن
  • تجزیه و تحلیل متن برای تشخیص سؤالات و دستورات
  • اتصال به منابع داده خارجی مانند موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات مربوطه
  • ترجمه این اطلاعات به یک قالب قابل هضم برای تحقق هدف کاربر

البته بدیهی است که نحوه کار سیستم جستجوی صدا پیچیده‌تر از این است و یادگیری ماشینی زیادی در حال انجام است تا این برنامه‌ها زبان طبیعی و هدف واقعی جستجوگران را بهتر درک کنند. این برنامه‌ها فوق‌العاده پیچیده هستند و پیشرفت فوق‌العاده‌ای نیز دارند.

دستیارهای صوتی اطلاعات خود را از کجا دریافت می‌کنند؟

در یک کلام: داده‌های خرد اما اجازه ندهید که این کلمه شما را بترساند. داده‌های خرد که به آن طرح‌واره نیز گفته می‌شود به کدی در وب سایت اشاره دارد که به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد مرتبط‌ترین اطلاعات را برای خوانندگان بازگردانند. در حالی که یک موتور جستجو مانند Google از طرح‌واره برای نمایش لیست لباس‌های شسته شده یا قطعه‌ای ویژه در پاسخ به پرس و جو استفاده می‌کند، پاسخ‌های جستجوی صوتی مختصرتر است.

میانگین پاسخ‌های جستجوی صوتی بین 26 تا 35 کلمه است به این معنی که محتوایی که آنها از آن استفاده می‌کنند نیز باید به همان اندازه مختصر باشد. دستیاران صوتی فعلی توانایی خواندن یک پست وبلاگی 600 کلمه‌ای را ندارند و مهم‌ترین ایده‌ها را به یک پاسخ ساده و شفاهی تقلیل می‌دهند. ما سؤالات احتمالی را که یک برند ممکن است با آن روبرو شود شناسایی کرده و سپس پاسخ‌ها را به تجربیات برچسب‌گذاری شده که در وب‌سایت‌ها به صورت متداول و به صورت ماژول موجود است، تبدیل کرده‌ایم. مواردی مانند ویژگی‌های بهداشتی، مکان‌های خرده‌فروشی و راهنمای کاربر مکان‌های ساده‌ای برای شروع هستند.

پذیرش اختصار ممکن است غیرمنطقی به نظر برسد، اما به این فکر کنید که چگونه مردم در آینده به اطلاعات دسترسی خواهند داشت. همان‌طور که افراد بیشتری از جستجوی صوتی برای پاسخگویی مستقیم به سؤالات چه کسی، چه و چگونه استفاده می‌کنند، تعداد کمی از آنها به خود وب سایت مراجعه می‌کنند.

در مورد نحوه کار سیستم جستجوی صدا باید گفت که دستیارهای صوتی و جستجوی صدای هوشمند اطلاعات خود را از چندین منبع داده از جمله موتورهای جستجو، ویکی‌پدیا و سایر وب‌سایت‌های اصلی می‌گیرند. برای اینکه یک کسب و کار محتوای خود را برای جستجوی صوتی بهینه کند، ضروری است که بداند دستیارهای صوتی مختلف اطلاعات خود را از کجا تهیه می‌کنند.

  • الکسا: اطلاعات خود را از تعدادی از منابع مختلف شخص ثالث از جمله IMDB، AccuWeather، Yelp، com و Wikipedia تهیه می‌کند. اگر کاربری از Alexa Skill خاصی استفاده کند، این داده‌ها از پایگاه داده‌ای که به آن مهارت مرتبط است، تهیه می‌شود.
  • گوگل: همان‌طور که انتظار دارید، اطلاعات را از جستجوی Google و فهرست تریلیون‌ها صفحه آنها جمع‌آوری می‌کند. بنابراین، اگر محتوای شما در جستجوی Google قابل کشف و قابل جستجو باشد، وضعیت خوبی دارید. اگر نگران هستید که محتوای شما جستجو نباشد، ابزارهایی مانند Google Search Console می‌توانند در تشخیص مشکلات احتمالی کمک کنند. آزمایش‌ها ما نشان داده است که در بیشتر مواقع، پاسخ بازگردانده شده توسط Google Assistant با قطعه برجسته‌ای مطابقت دارد که کاربر در صورت تایپ در سؤال خود می‌بیند … اما همیشه اینطور نیست.
  • سیری: همچنین داده‌های خود را از جستجوی Google بیرون می‌آورد. این منبع از Bing استفاده می‌کرد اما در اواخر سال 2017 به Google تغییر کرد. با این حال، برای مشاغل محلی، از داده‌های Apple Maps استفاده می‌کند که به نوبه خود از Yelp برای اطلاعات بازبینی نیز استفاده می‌کند.

چگونه می‌توانید وب سایت خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنید؟

تحقیقات داخلی ما نشان داده است که بهینه‌سازی موفقیت‌آمیز محتوا برای جستجوی صوتی به 3 مورد خلاصه می‌شود:

  • اطمینان حاصل کنید که محتوای شما فهرست بندی شده و در همه منابع اصلی مربوطه (جستجوی Google، Google Maps، Apple Maps، Wikipedia و غیره) وجود دارد.
  • از بهترین شیوه‌های سنتی SEO برای رتبه‌بندی صفحات وب و/یا لیست‌های خود در موتورهای جستجو استفاده کنید. محتوای شما می‌تواند کاملاً برای جستجوی صوتی ساختاربندی شده باشد، اما اگر در صفحه 1 نباشد، بعید است که به عنوان پاسخ وارد شود.
  • مطالب خود را به صورت مختصر و ساده بنویسید و سعی کنید که به سؤال پاسخ دهید.

ما این تحقیق را با توسعه فناوری در Wpromote به نام Bixby، Fetch انجام دادیم! این پرسش را به دستگاه‌های جستجوی صوتی خودکار می‌کند، پاسخ‌ها را رونویسی می‌کند و سپس صفحات وب را که پاسخ از آنها ارائه شده است تجزیه و تحلیل می‌کند. این ما را قادر می‌سازد تا داده‌های هزاران پرس و جو را بدون نیاز به حبس کردن شخصی در یک اتاق به مدت یک هفته با بلندگوی Google Home جمع‌آوری کنیم. تنها چیزی که نیاز داریم یک لیست س question آل اولیه برای تغذیه Bixby، Fetch است! و بقیه را انجام می‌دهد

علاوه بر موارد فوق، دو نوع داده ساختار یافته وجود دارد که در سال 2019 معرفی شد و به طور خودکار در دستگاه‌های Google برای جستجوی صوتی مناسب است. طرح HowTo و FAQ به طور خودکار یک اقدام برای دستیار Google ایجاد می‌کند (اقدامات معادل مهارت‌های Alexa است) و اگر این نوع محتوا را در سایت خود دارید، ما اکیداً توصیه می‌کنیم از این نشانه‌گذاری استفاده کنید.

جستجوی صوتی و متنی چه تفاوتی دارند؟
با حرکت از جستجوی تایپی به گفتاری، رفتار جستجوی ما نیز تغییر می‌کند. جستجوی متوسط از طریق تایپ با حدود دو تا سه کلمه انجام می‌شود اما جستجو با صحبت کردن، نزدیک به پنج تا هفت کلمه است. مردم با دستیارهای صوتی طوری ارتباط برقرار می‌کنند که گویی انسان هستند. آن‌ها سؤالات خود را با اطلاعات شخصی آغشته می‌کنند و از زبان طبیعی استفاده می‌کنند. این ممکن است یک تفاوت ناچیز به نظر برسد، اما این کلمات اضافی می‌توانند زمینه بسیار غنی‌تری را در مورد قصد افراد هنگام پرسیدن سؤال خصوصی فراهم کنند

جستجوی صوتی و متنی چه تفاوتی دارند؟

با حرکت از جستجوی تایپی به گفتاری، رفتار جستجوی ما نیز تغییر می‌کند. جستجوی متوسط ​​از طریق تایپ با حدود دو تا سه کلمه انجام می‌شود اما جستجو با صحبت کردن، نزدیک به پنج تا هفت کلمه است. مردم با دستیارهای صوتی طوری ارتباط برقرار می‌کنند که گویی انسان هستند. آن‌ها سؤالات خود را با اطلاعات شخصی آغشته می‌کنند و از زبان طبیعی استفاده می‌کنند. این ممکن است یک تفاوت ناچیز به نظر برسد، اما این کلمات اضافی می‌توانند زمینه بسیار غنی‌تری را در مورد قصد افراد هنگام پرسیدن سؤال خصوصی فراهم کنند.

مهم‌تر از همه، افرادی که از سیستم voice search استفاده می‌کنند بیشتر به دنبال پاسخ بر اساس محل هستند. طبق نظر موتور جستجو، جستجوهای صوتی سه برابر محلی‌تر از جستجوهای متنی هستند. این امر زمانی منطقی به نظر می‌رسد که در نظر بگیریم بسیاری از جستجوهای صوتی از طریق تلفن همراه انجام می‌شود.

سرانجام، جستجوی صوتی از تلفن‌های همراه و دستگاه‌های شب خواب ما جدا می‌شود و وارد دنیای فیزیکی بزرگ‌تر می‌شود. به احتمال زیاد در آینده نه چندان دور جستجوی صوتی بخشی از بافت اجتماعی خواهد بود و لایه‌ای از تعامل نامرئی را برای همه چیز از پارکومتر گرفته تا خواربارفروشی‌ها فراهم می‌کند. نکته مهم این است که رفتار جستجوی صوتی –به عنوان روشی که انسان افکار و سؤالات خود را به صورت کلامی بیان می‌کند؛ با تکامل قابلیت‌های فناوری نیز دائماً تکامل می‌یابد.

آیا می‌توانید محتوایتان را بهینه کنید؟

پاسخ کوتاه بله است. بسیاری از جنبه‌های استراتژی سئو سنتی برای جستجوی صوتی نیز صدق می‌کند. وقتی افراد سؤالاتی را به صورت شفاهی می‌پرسند، تمایل دارند کلمات بیشتری را در جستجوی خود اضافه کنند و منطقه طلایی تحقیقات شما را با کلیدواژه‌های بلندتر کرده و بر کلمات کلیدی مبتنی بر سؤال تمرکز می‌کنند.

دانستن اینکه مردم در جستجوی چه چیزی هستند، اولین گام به سوی استراتژی صحیح است. مسلماً هزاران سؤال در مورد هر محصولی وجود دارد که ارزش پاسخ دادن به آنها را دارد، اما ترفند این است که بدانید چگونه می‌توانید این سؤالات را بر اساس نیازهای مردم تقسیم کنید.

انجام این کار نیاز به یک رویکرد دوگانه دارد. اول، مهم است که بفهمیم مردم بیشتر در مورد چه چیزی می‌پرسند. این سؤالات با حجم بالا احتمالاً نیاز به ایجاد محتوا در آن مورد دارد. بخش کمتر شهودی این فرایند این است که به چه سؤالاتی نمی‌خواهید پاسخ دهید. پرسش‌هایی مانند “چگونه می‌توانم نسخه ارزان‌تری پیدا کنم؟” یا سؤالات سرویس گرا مانند “چرا این کار نمی‌کند؟” می‌تواند در کلمه کلیدی منفی قرار گیرد و به سرعت تعداد زیادی از سؤالات را برای پاسخ فیلتر می‌کند. ما دریافتیم که بیش از 30 درصد از سؤالات مطرح شده در مورد یک محصول از نظر احساس تکراری هستند یا در دسته کلمات کلیدی منفی قرار می‌گیرند.

سعی کنید به صورت ماهانه پاسخ‌هایتان را تاز کنید تا پاسخ صوتی شما به روز باشد و مانند همه بهینه‌سازی‌های مؤثر، این امر به ایجاد یک برنامه استراتژی محتوا جامد و سپس پایبند ماندن بی‌وقفه به آن می‌انجامد.

اگر سیستم voice search در ذهن شما نیست، نه تنها باید در ذهنتان آن را بگنجانید بلکه حتی باید به فکر استفاده از آن نیز باشید. طی پنج سال آینده، نحوه دسترسی افراد به اطلاعات عمدتاً از راه بصری (به وب سایت فکر کنید و صفحه پرسش‌های متداول) خواهد بود و به طور فزاینده‌ای با محوریت صدا تغییر می‌کند و این بدان معناست که استراتژی جستجو نیز باید تکامل می‌باید. بنابراین بهتر است برای دور نماندن از تکنولوژی همراه با آن پیش بروید و از تجربه استفاده از سیستم voice search لذت ببرید.

منابع:

 

https://www.wpromote.com/blog/seo/everything-you-need-to-know-about-voice-search

https://magenta.as/what-you-need-to-know-about-voice-search-c42ba81f5ebf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *